Virgin Mobile wchodzi na polski rynek



Już za dwa dni (8 sierpnia) na polskim rynku operatorów wirtualnych pojawi się nowy gracz – międzynarodowa marka Virgin Mobile. Czy oferta nowego operatora MVNO przebije propozycje dotychczasowych operatorów? Znamy już pierwsze cenniki i promocje, na razie szału nie ma, być może niebawem pojawią się kolejne propozycje bo jak na razie rewolucyjnie nie jest.

Z informacji krążących po internecie wynika, że użytkownicy Virgin Mobile za minutę połączenia z krajowymi numerami komórkowymi i stacjonarnymi zapłacą 0,19 zł. Wysłanie wiadomości SMS ma koszyować 0,12 zł (0,50 zł na telefon stacjonarny), MMS to koszt 0,25 zł. Za 0,01 zł będzie można przesłać 5 kB danych.

Virgin Mobile w Polsce ma być pre-paidem, jednorazowe doładowanie (min. 5 zł z internetu lub 10 zł przy pomocy „zdrapki”) ma przedłużyć ważność konta o 1 rok.

Virgin Mobile przygotowało promocję na doładowania. Od 8 sierpnia do odwołania zasilenie konta będzie premiowane bonusem w postaci 50% wartości doładowania. Jeżeli ktoś zdecyduje się doładować konto kwotą 10 zł, będzie mógł dzwonić i smsować za 15 zł. Osobiście nie lubię takich promocji, cenię sobie proste układy z operatorem: doładowuję konto, wiem ile mam i ile faktycznie płacę za minutę. Po za tym promocje mają to do siebie, że nie są wieczne – „odwołanie” może nastąpić za rok, dwa albo jutro.

W krążących do tej pory informacjach nie ma słowa o możliwości dokupienia pakietów internetowych, w dobie smartfonów jest to rzecz bardzo ważna. Cena 0,01 zł za 5 kB rewolucyjną nie jest. Jak na razie to skreśla Virgin Mobile z listy moich zainteresowań.

Rewolucji też nie ma jeśli chodzi o ceny połączeń – 0,19 zł nie jest niczym nowym, za tę kwotę wykonamy minutę połączenia z mBankMobile (w prawdzie bez Play, CP, Centernet i Mobyland). W przypadku Virgin Mobile plusem jest brak zróżnicowania na rozmowy do Play i innych, jednak sieć będzie działała w oparciu o P4 czyli wysoce prawdopodobne jest to, że osoby dzwoniące do użytkownika Virgin zapłacą więcej.

Czy Virgin Mobile ma szansę na sukces? Ciężko powiedzieć, polski rynek operatorów wirtualnych nie jest rynkiem łatwym. Przekonały się o tym choćby takie marki jak Wirtualna Polska, Gadu-Gadu czy Avon, które po jakimś obecności na rynku wycofały ze swoich ofert usługi telekomunikacyjne. Virgin „wtopę” związaną z „nasyceniem rynku” zaliczyło już w Singapurze, gdzie sieć zwinęła żagle.

Aktualnie marka Virgin Mobile dostępna jest w Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie, Republice Południowej Afryki, Chile, Indiach, Stanach Zjednoczonych i Francji.

Cyfrowy Polsat rozpoczął współpracę z Polkomtelem. Będzie miał najwiekszy zasięg w Polsce?... Rodzinna Telefonia Komórkowa Cyfrowy Polsat będzie działać w oparciu o infrastrukturę Polkomtela! Wygląda na to, że sieć komórkowa koncernu Zygmunta Solorza chce mieć największy zasięg w Polsce. Abonenci Cyfrowego Polsatu będą mogli korzystać już z z...
Darmowy internet w komórce z Carrefoura Klienci wirtualnego operatora Mova promowanego przez sieć super i hipermarketów Carrefour od zeszłego miesiąca mogą korzystać z mobilnego internetu i to za darmo! By otrzymać 30 minutowy dostęp lub 500 kB transferu abonent Movy musi obejrzeć 3-4 ofer...
Manta zrewolucjonizuje rynek darmowego internetu mobilnego w Polsce? Polski producent sprzętu RTV, firma Manta Multimedia w ostatnim czasie pochwalił się swoimi planami na najbliższy rok. Wśród zapowiedzi telewizorów, tunerów i tabletów znalazła się jedna propozycja szczególnie ciekawa dla posiadaczy smartfonów i tabl...