Strony internetowe dla firm – 3 wytyczne

Nie każda strona firmowa musi składać się z wielu zakładek i odnośników. Każda natomiast powinna realizować cel biznesowy, niezależnie od tego, czy jest nim budowanie wiarygodności przedsiębiorstwa, zwiększanie sprzedaży czy pozyskiwanie klienta. Z tej właśnie przyczyny projektowanie witryn powinno uwzględniać kilka podstawowych zasad.

Spis treści

1. Potrzeby odbiorcy

2. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

3. Treści

Nawet najprostsza strona internetowa powinna uwzględniać zachowania i potrzeby osoby, która na nią trafi, ale także spełniać kryteria wynikające z wymagań wyszukiwarek.

Potrzeby odbiorcy

Strony internetowe dla firm tworzone są tak naprawdę dla potencjalnych klientów i kontrahentów. Znacznie ważniejszy od kwestii technicznych jest zatem sposób postrzegania danej witryny, łatwość odnalezienia na niej potrzebnych informacji i intuicyjne poruszanie się po poszczególnych zakładkach. Projektowanie stron internetowych opiera się dzisiaj w dużej mierze na tzw. UX, czyli doświadczeniu użytkownika. To bardzo ważny aspekt związany między innymi ze sklepami internetowymi. W ich przypadku zbyt skomplikowana nawigacja zniechęca do zakupów.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

Kolejną ważną kwestią jest zapewnienie stronie widoczności. Można osiągnąć ten efekt na dwa sposoby: albo zlecić zadanie firmie świadczącej tego typu usługi, albo też – co nie jest proste – zaplanować odpowiednią strukturę serwisu, uwzględniając właściwe nazwy zakładek, adresy url, słowa kluczowe. Na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach wpływ mają poza tym: publikowanie wartościowych treści, umiejętne wykorzystanie linkowania wewnętrznego i użyte w treściach frazy. Efektem jest większa liczba odwiedzin pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania, na czym niewątpliwie skorzystają nie tylko sklepy B2B i B2C, choć w ich przypadku przełożenie na sprzedaż będzie najbardziej widoczne.

Treści

Na stronę internetową użytkownik trafia z konkretnego powodu. Jednym z nich jest poszukiwanie wartościowych treści. To aspekt ściśle związany ze wspomnianymi już wyżej wyszukiwarkami internetowymi. Badają one i oceniają jakość opublikowanego tekstu. Jeśli będzie on nasycony słowami kluczowymi, a przy okazji również unikalny, pisany dla ludzi, a nie robotów, szanse na widoczność wzrastają. Dotyczy to nie tylko portali eksperckich. Korzystają z tej zasady również systemy e-commerce, stawiając na jakość opisów produktowych.

Systemy B2B i B2C – i nie tylko! – silny nacisk kładą także na projektowanie stron internetowych pod kątem urządzeń mobilnych, z których korzystamy coraz częściej i coraz chętniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.